Od vrat do vrat po Loški dolini – Rdeči polhki raziskujejo domači kraj
V skupini Rdečih polhkov smo se v sklopu učnega scenarija v okviru projekta B-RIN (Od vrat do vrat po Loški dolini) podali na pravo raziskovalno pot po naši občini. Glavni cilj dejavnosti je bil, da otroci spoznajo domači kraj, se učijo zbirati in analizirati podatke, razvijajo digitalne kompetence ter občutek pripadnosti lokalnemu okolju.
Najprej smo si ogledali fotografije domov otrok in razmišljali, kdo od prijateljev živi najbližje, kdo najdlje, katera vas je največja in iz katere vasi prihaja največ otrok iz naše skupine. Uporabili smo simbolno označevanje, kocke in štampiljke, s katerimi smo prikazovali različne podatke – o družinski sestavi, številu otrok iz posameznih vasi in času vožnje do vrtca.
S pomočjo aplikacije Google Maps smo virtualno obiskali domove otrok, opazovali poti in razdalje, ter na zemljevidu prepoznavali domače hiše, dvorišča in celo znane osebe na posnetkih.
Poseben del projekta je bila kamišibaj predstava o nastanku Loške doline, ki smo jo uprizorili s slikovnim materialom in zvočnim posnetkom. Pravljico smo nato ponosno predstavili gostom v našem vrtcu – obiskali so nas župan Občine Loška dolina, gospa Danica, ki deluje na občini, ter varovanci Medgeneracijskega centra. Obisk je bil priložnost za prijeten pogovor, deljenje spominov in medgeneracijsko povezovanje.
















Druženje Rdečih in Modrih polhkov ter učencev prvega razreda
Otroci iz oddelkov Reči in Modri polhki so v našem vrtcu gostili učence prvega razreda na prav posebnem srečanju, polnem igre, gibanja in ustvarjalnosti. Dogodek je bil izredno uspešen, saj smo skupaj preživeli prijetne trenutke ter spodbujali povezovanje in miselne aktivnosti.
Srečanje smo začeli v telovadnici, kjer smo izvedli telovadbo za možgane. Skozi zabavne gibalne vaje so otroci izboljševali koncentracijo, koordinacijo in pripravljenost na nadaljnje aktivnosti. Energije in navdušenja ni manjkalo, saj so z veseljem sodelovali pri vsaki nalogi.
Po gibalnem uvodu so se otroci in učenci prvega razreda razporedili po kotičkih, kjer so jih čakale raznolike dejavnosti za krepitev fine motorike in logičnega razmišljanja:
- Natikanje, vtikanje, prepletanje – razvijanje spretnosti prstov in natančnosti.
- Razvrščanje gumbov – spodbujanje pozornosti in razumevanja kategorij.
- Striženje s škarjami po črtah – urjenje nadzora in natančnosti pri uporabi škarij.
- Grafomotorične vaje na plastificiranih predlogah – krepitev koordinacije oko-roka.
- Reševanje labirintov – spodbujanje logičnega razmišljanja in načrtovanja.
- Prijemanje s pinceto in vijačenje – razvijanje natančnosti in moči prstov.
- Gradnja stolpa iz barvic – urjenje ravnotežja in potrpežljivosti.
- Ustvarjanje s hama perlicami – krepitev fine motorike in vztrajnosti.
- Konstruiranje z gradniki na zatikanje – spodbujanje prostorske predstave in ustvarjalnosti.
Otroci in učenci prvega razreda so z navdušenjem raziskovali vsak kotiček in se pri tem učili na igriv način. Po koncu aktivnosti smo se skupaj pogovorili o vtisih in doživetjih. Večina otrok je poudarila, da jim je bilo srečanje zelo všeč, predvsem pa so bili veseli ponovnega druženja s prijatelji in sorojenci.
Srečanje je bilo ne le zabavno, temveč tudi izjemno poučno. Veselimo se novih priložnosti za podobna doživetja, ki otrokom omogočajo razvijanje pomembnih spretnosti skozi igro in sodelovanje.

















Pustno rajanje
V torek, 4. 3. 2025, so maškare v vrtcu poskrbele za veselje in zabavo.



Tretja delavnica B-RIN
Mali radovedneži raziskujejo svet tehnologije!
V našem vrtcu smo se v sklopu projekta B-RIN podali na pravo tehnološko pustolovščino! Otroci so radovedno raziskovali računalniške sisteme, digitalne naprave in celo preizkusili prve korake v svetu programiranja.
Naše raziskovanje se je začelo z obiskom Kovinoplastike Lož, kjer so otroci spoznali delovne robote. Navdušeno so opazovali, kako stroji natančno opravljajo svoje naloge in kako ljudem pomagajo pri delu. Po vrnitvi v vrtec so zavihali rokave in se lotili raziskovanja notranjosti digitalnih naprav – od računalnikov do tipkovnic. S posebnimi orodji so pazljivo razstavili naprave, spoznavali njihove sestavne dele ter razpravljali, kako vse skupaj deluje.
Največje veselje pa je prineslo ustvarjanje lastnih robotov. Z domišljijo in spretnimi rokami so otroci iz različnih materialov oblikovali svoje tehnološke pomočnike. Izdelali so robota, ki bo pripravljal okusne obroke in robota, ki jim bo pomagal pri pospravljanju igrač.
Poleg ustvarjalnih dejavnosti so se otroci preizkusili tudi v logičnih in programerskih izzivih. S pomočjo didaktičnih iger, kot so rush hour, prvi načrt poti in četverokodiranje, so se naučili načrtovati poti, razmišljati korak za korakom ter usmerjati robote po mreži. Pri tem so razvijali računalniško mišljenje, prostorsko orientacijo in algoritmično razmišljanje – in kar je najboljše, ob tem so se izjemno zabavali!
Otroci so v teh delavnicah pridobili ogromno novega znanja in ga že uspešno uporabljajo – zdaj bolje razumejo, kako delujejo naprave, znajo poiskati logične rešitve in predvsem se ne bojijo raziskovati in eksperimentirati!
Da bodo lahko otroci še naprej razvijali svoje digitalne veščine, smo v vrtcu opremili novi B-RINčkov kotiček. To je prostor za ustvarjanje, eksperimentiranje in odkrivanje, kjer bodo otroci na zabaven način poglabljali svoje računalniško znanje.
Projekt B-RIN nam je pokazal, da je tehnologija lahko zabavna, ustvarjalna in poučna. Radovedni prstki naših malčkov bodo zagotovo še naprej odkrivali nove tehnološke svetove.















Obisk dedka Mraza
Veseli december si težko predstavljamo brez obiska dedka Mraza. Letos je otroke Vrtca Polhek in 1. triade OŠ heroja Janeza Hribarja obdaril v petek, 20. 12. 2024, na gradu Snežnik. Pred tem pa jih je s svojimi norčijami zabavala Pika Nogavička. Zagodla jo je policajema in roparjema, spravljala v obup učiteljico v šoli ter pekla palačinke z Anico in Tomažem. Na koncu je obiskala še svojega slavnega očeta – kapitana, ki pluje po širnih morjih. Prav on je poskrbel, da je otroke v gradu pričakal dedek Mraz in jim pričaral praznično vzdušje.






Druga izvedba B-RIN
Gradbeni mojstri in spletni varuhi
V okviru projekta B-RIN smo za otroke iz oddelkov Modrih in Rdečih polhkov pripravili prav posebno delavnico, kjer so skozi igro raziskovali omrežja in internet. Naša vrtčevska dogodivščina je otroke popeljala v svet gradbenikov, trgovcev in poštarjev, kjer so z veliko domišljije in timskega duha gradili svoje hiše.
Otroci so imeli na voljo različen gradbeni material, ki so jih morali najprej naročiti – prek “interneta” (napete vrvice), pa tudi s pomočjo “poštarja”. Uporabili so katalog gradbenih materialov, slike in gesla v pisanih barvah, ki so jih zaščitila pred morebitnimi “nagajivci”, ki lahko prestrežejo naročila. Sprva previdni Modri in Rdeči polhki so se hitro vživeli v svoje vloge, pri tem pa so sodelovali, se smejali in skupaj reševali izzive.
Projekt B-RIN je tudi tokrat prinesel ogromno veselja, ustvarjalnosti in novih znanj. Polhki so skozi igro spoznali, kako internet omogoča prenos informacij, kako si naprave izmenjujejo podatke in kako lahko skupaj dosežemo velike cilje – tudi če na prvi pogled vse ne gre po načrtu. Sedaj razumejo, da smo lahko v stiku z nekom ali nečim, kar ni poleg nas.
Naši mali gradbeniki so dokazali, da je sodelovanje ključ do uspeha, pa naj gre za gradnjo hiš ali reševanje “internetnih težav”.
S smehom, timskim duhom in malo barvne magije smo skupaj ustvarili nepozaben dan in že komaj čakamo nove računalniške izzive.




























Tradicionalni slovenski zajtrk
V petek, 15. 11. 2024, smo v vrtcu izvedli tradicionalni slovenski zajtrk in otrokom ter staršem postregli kruh z maslom in medom, mleko in jabolka. S projektom Tradicionalni slovenski zajtrk želimo otroke ozavestiti o zajtrku kot najpomembnejšem obroku dneva ter o pomenu rednega in zdravega prehranjevanja. Otroci so tako zajtrkovali lokalno pridelano hrano, strokovne delavke pa so zajtrk popestrile z različnimi dejavnostmi.



Prva izvedba B-RIN
Pametne poti za male glave
Z velikim navdušenjem smo v našem vrtcu zakorakali v svet računalništva, kjer smo male glave popeljali na nepozabno pustolovščino. Na zabaven in igriv način smo se srečali z računalniškim mišljenjem, logiko, programiranjem in algoritmi – vse to skozi čarobne aktivnosti v naravi.
Prva postaja na naši poti je bil orientacijski pohod, kjer so otroci postali pravi raziskovalci. Opremljeni z zemljevidi so sledili skrivnostnim potem skozi gozd in pri tem reševali naloge. Ta pustolovščina jih je naučila, da vsaka pot vodi k cilju le, če natančno sledimo navodilom – kot pravijo programerji, ki pišejo svoj algoritem korak za korakom.
Otroci so se pogumno podali na poligon z ovirami, kjer so morali skakati čez jarke in hoditi po kamenju. A to ni bila samo igra – morali so slediti točno določenemu zaporedju, kar jih je naučilo razmišljati kot pravi programerji, ki sestavljajo algoritem, kjer vsaka napaka lahko pomeni vrnitev na začetek. Na koncu so s ponosom dosegli cilj in dokazali, da lahko uspešno opravijo vsak izziv, če le sledijo pravilnemu koraku.
V okviru projekta Pametne poti za majhne glave so se otroci preizkusili tudi v ustvarjanju zaporedij in risanju z naravnimi materiali, kjer so listje, storže, vejice in kamenčke uporabili za oblikovanje vzorcev in slik na gozdnih tleh. Pri ustvarjanju zaporedij so se naučili prepoznavati in slediti pravilnemu zaporedju, kar je osnovni koncept logike in algoritmov.
Risanje z naravnimi materiali je spodbujalo njihovo domišljijo v občutku za podrobnosti, hkrati pa jih je učilo, kako slediti korakom in sestaviti večjo sliko iz manjših delov. Vsaka postavljena vejica in kamenček sta predstavljala del njihove zgodbe, otroci pa so ob tem uživali in se hkrati počutili kot pravi mali umetniki.
V pravljični naravi so otroci ustvarjali čudovite simetrične vzorce iz naravnih materialov. Veje, listi in kamenčki so postajali gradniki simetrije.
Občutek za gradnjo so preizkusili pri gradnji stolpa iz vej, kjer so se morali odločiti, kateri element pride na vrsto prvi, drugi, tretji… Z vsako postavljeno vejo so okrepili svoje razumevanje zaporedij in algoritmov, saj so spoznali, da lahko le pravilno zasnovan stolp stoji trdno in visoko. Tako kot v svetu programiranja, kjer mora vsak ukaz slediti točno določenemu vrstnemu redu, da program deluje.
Med igro Sudokuja so otroci namesto številk v prazna polja postavljali naravne zaklade, kot so storži, kamenčki in veje. Skozi to so spoznavali vzorce in se učili, kako pravilno zapolniti vsako vrsto in stolpec – to je bila prava čarovnija logičnega razmišljanja! Z vsakim pravilno postavljenim elementom so otroci okrepili svoje sposobnosti reševanja problemov, kot bi sestavljali koščke čarobnega mozaika.
Ob ritmih Clip Clap polke so otroci s palicami udarjali ob debla dreves in plesali okrog njih, pri tem pa skrbno sledili zaporedju ritma in gibov. Ta igriva dejavnost jih je naučila, kako pomembno je, da vsak korak sledi naslednjemu.
Na koncu vsake dejavnosti so otroci z veseljem in ponosom pogledali na svoje dosežke. Naučili so se, kako pomembno je sodelovanje, vztrajnost in natančnost pri reševanju naloga. Skozi igro in raziskovanje narave so okrepili svoje računalniško mnenje, logiko in sposobnost razmišljanja v zaporedjih – kot pravi mali programerji!
Spoznali so, da so tudi najbolj zapletene naloge rešljive, če jih razdelimo na manjše korake in sledimo svojemu načrtu – tako kot v pravem čarobnem svetu algoritmov.













